• Hatékony kínai harcművészet érdekel?

    Tanulj önvédelmet Magyarország legnagyobb Kung-Fu iskolájában. Fejleszd képességeidet, hogy megvédhesd önmagad, családodat. Légy magabiztos, fizikailag fit, és győzd le a stresszt. Ne halogasd a döntésed, iratkozz be még ma! Tanuljd meg megvédeni magad, hogy NE LÉGY ÁLDOZAT!

  • Nagyobb biztonságra vágysz? Tanulj önvédelmet!

    Gyere és sajátítsd el a Wing Tsun Kung Fu alapjait-​t. A Wing Tsun önvédelmi technkáinak birtokában nagyobb biztonságban érzed majd magad, mert tudod, hogy ha bajba kerülnél képes vagy megvédeni magad.

  • Feszült és ingerült vagy a nap végére? Vezesd le a stresszt!

    Rossz a közérzeted, tele vagy feszültséggel és unod már a körülötted levő emberek badarságait? Gyere hozzánk edzeni és verd ki a fejedből a stresszt. Edzőtársaid segítségedre lesznek. Eddzél egy jót és vezesd le a feszültséget. Kétségtelenűl nyugodt estéd lesz.

  • Érdekel a harcművészet? Legyél harcművész!

    Ismerd meg a harcművészet mögött levő szellemi vagy spirituális rendszert. A művész az alkotást és az önmegvalósítást tartja művészete fő céljának. Fontos a kibontakozás és valamiféle magasabb rendű elvvel való harmónia kialakítása. Kezdj el kitartóan edzeni és te is harcművész leszel!

  • Keményebb szeretnél lenni? Erősödj, keményedj!

    Ne csak álmodozz arról, hogy a haverok és a lányok elismernek téged, hanem tegyél is érte. Kezdj el edzeni, hogy elérd amit szeretnél! Ami nem öl meg, az megkeményít. Márpedig Wing Tsun edzésen még nem halt meg senki.

WING TSUN

ÖNVÉDELEM OKTATÁS SZÉKESFEHÉRVÁR - VESZPRÉM

A Wing Tsun stílusról

A Wing Tsun stílusról

Wing Tsun – eredetét tekintve – alkalmas utcai szituációkban a hatékony önvédelemre. Ezt a stílust egy apáca fejlesztette ki, pont azzal a szándékkal, hogy egy nő, vagy egy gyengébb férfi is képes legyen megvédeni magát a támadótól. Főbb irányelvei is erre épülnek:

  • Nem az erő-erő elleni harc dominál

Ok: a támadó lesz az erősebb , hanem az ellenfelet technikával győzzük le. A támadásának erejét elvezetve, visszavezetve rá, gyors dinamikus kontratámadásokkal válaszolunk.

  • Gyenge pontok támadása:

Az ellenfél olyan testrészeit támadjuk, melyeket nem bír kiedzeni, felkeményíteni, pl. szem, torok, orr, gyomorszáj, ágyék, térd, boka. Első olvasásra brutálisnak tűnik, de ha belegondolunk, hogy vannak olyan szituációk, hogy vagy én, vagy ő, akkor valószínűleg alkalmazásra kerülnek ezek a technikák. (Pl. fojtogatnak, és kezd elfogyni a levegő.)

  • Egyidejűség:

A hárítással egyidejűleg visszatámadunk, így is kihasználva az ellenfél erejét, lendületét (szinte belerohan a kontratámadásba). Ezáltal nem lesz ideje egy újabb támadás kivitelezésére. Minél több lehetősége van támadni, annál nagyobb valószínűséggel el is találhat. Még egy fontos oka van: sokkal nehezebb védekeznie, mert a saját támadásával van elfoglalva, és ideje sincs átlátni, mit tehetne.

  • Folyamatosság:

Az ellenfelet folyamatosan támadjuk, amíg harcképtelenné nem tettük. Egy ütéssel valószínűleg nem tudjuk ártalmatlanná tenni, melynek okai lehetnek, hogy nem jól találom el, lecsúszik, beleblokkol, kibírja az ütést stb…

A mai stresszes, rohanó világban a Wing Tsun gyakorlása önvédelmi értéke mellett nagyon jó hatással van az élet egyéb területeire is. Edzés közben az ember kikapcsolódik a munkájából, elfelejti minden búját-baját, szinte megszűnik a külvilág, és a legtöbbet próbálja magából kihozni. Eközben kipiheni a napközben kapott igénybevételeket, legyen az fizikai vagy szellemi. Nemcsak az ülőmunka okozta helytelen testtartás javítható, vagy mozgáshiány pótolható, hanem aki egész nap fáradságos munkát végez, az is kikapcsolódásra lelhet, hiszen olyan izomrészeket is megmozgat, amelyeket a mindennapi munkában nem használunk, a jó erőnlét és egészség szempontjából azonban fontos, hogy ezeket az izomcsoportokat is fejlesszük, karbantartsuk.

A Wing Tsun küzdő kitartó gyakorlással, néha a szinte öntudatlan reakcióknak köszönhetően képes kihozni testéből a maximális gyorsaságot és teljesítményt. Hasonló módon előnyös a felnőtt emberek munkateljesítménye, lelki egyensúlya szempontjából is, sokkal jobban tűrik a megfeszített munkatempót, ezáltal nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak lesznek a munkahelyen és a családi életben is.

A kung-fu ezen ága orvosi szempontból is egyedülálló. Gyakorlói egészségesebbek az átlagnál mind fizikai, mind mentális tekintetben. A stílusban használt állások és rúgások kitűnően fejlesztik az egyensúlyérzéket és erősítik, lazítják a lábakat. A változatos és szimmetrikus kéz- és lábtechnikák javítják a koordinációs készséget, a különféle edzésmódok egyaránt fejlesztik a központi és a környéki idegrendszert, finomítják azok működését, ezáltal javítják a reflexeket.

Chi Kung edzés

Belső erős (Chi Kung) gyakorlatai igen jó hatással vannak a magas vérnyomás ellen, stresszoldó hatásúak és megnövelik az aktív életkort, nemhiába művelik a kínaiak még idősebb korban is parkokban a légző- és belső erős gyakorlatokat.

A Wing Tsun gyakorlása különösen a gyermekek személyiségfejlődésére van jó hatással, határozottabbak, mégis fegyelmezettebbek lesznek, koncentrációjuk és teljesítőképességük otthon és az iskolában is javul. A kung fu tanításai mellett a csoportba való beilleszkedést is segíti, legyen az óvoda, iskola, hiszen ez is egy közösség, sőt kínában családok közösen edzettek.

Hazánkban sem ritka, hogy a klubokba a szülök együtt iratkoznak be a gyermekeikkel, ezzel is erősítve a kapcsolatukat. A Wing Tsun gyakorlása emellett nagy fegyelmet és koncentrációt igényel, ami az élet egyéb területein is segíti az érvényesülést. Nem elhanyagolható tény, hogy gyermekkorban fejlődik ki a mozgáskoordinációs készség. A stílusunkban lévő gyakorlatok végzése közben mind a 4 végtag külön mozog, és teljesen mást csinál, ami különösen fejleszti ezt a képességet.

Ha nem is lesz mindenkiből Bruce Lee, azt elérhetjük, hogy ügyesebben mozogjon a társainál testnevelés órán, vagy valamilyen készségfejlesztő gyakorlatot gyorsabban, jobban sajátítson el, s már ezzel is sokat nyertünk. Végül fontos megjegyezni, hogy a Wing Tsun kedvező hatásai miatt nemcsak egészséges embereknek ajánlható. Jó hatással van koordinációs zavarokkal és mozgásszervi megbetegedésekkel rendelkező emberekre – gyermekekre ugyanúgy, mint idősödőkre.